torsdag 24 maj 2007

Ams och jag

Man har två saker att hålla koll på denna vecka, träff på Mvc och Infomöte på Ams. Jag sov såklart lungt och fridfullt i vår nya feta säng klockan 09.00 idag när Ams-mötet började. Klockan halv elva sträckte jag på mig i sängen och försökte tänka ut en plan för dagen... hmmm trosdag...hmmm... var det inte nåt viktigt då? Sedan kom jag på att det ju var idag som jag skulle få det stora nöjet att lära mig navigera på Ams otroligt avancerade hemsida. Jag rafsar fram kallelsen från ams och läser nåt krafs om att jag blir avanmäld om jag inte kommer på mötet. Uuuuupsidasy. Dags att kila dit, ja jag säger då det: tur man bor i centrum! Så tyvärr missade jag första två timmarna om platsbankens alla otroliga finesser, känns otroligt visset...verkligen. Fick istället höra på Christels olika anekdoter och små fadäser om hur tokigt det kan gå för folk i glesbyggd som vill ha jobb. Inte det mest givande jag varit med om, men vad gör man inte för att få fortsätta stämpla sina oavlönade karensdagar?

Inga kommentarer: