lördag 15 december 2007

Min familj



Hjalmar är väldens bästa bebis. Vi har haft en liten fest [på tre pers - varav en nykter] här hemma med musik, sprit och singstar och Hjallefisen sover sött som en liten gris ändå. Jag blir så stolt.
Det är inte utan att jag känner mig som århundradets kanske bästa fruga. Jag lagar asgod mat till min karl och hans käre vän, sedan hejjar jag på deras supande och ser till att de tu turturduvorna tar sig iväg ut på hårdrocksafton på bodegan. Detta helt utan det minsta tjurerier och gnäll. Jag hoppas verkligen de har skitkul medan jag sitter hemma nykter och ugglar. Förr i världen hade jag säkert varit missunsam och tjurat en del över att henke får festa te at medan jag måste vara hemma. Men icke. Dels därför att jag vet att min tid kommer då jag kan gå ut och festa och henke får vara hemma och ta hand om Hjalleplutten...men också för att det är så mysigt att vara hemma med Hjalle så man knappt vill gå ut. Jodå visst är jag också sugen på att festa, jag ska ju inte lådsas om att jag är någon annan nu helt plötsligt bara för att jag har fått bebbe. Vem gillar inte en fin fest? Men just ikväll är det verkligen så himla mysigt att stanna hemma med Hjalmar medan henke drar iväg och öser med sin vän.
Dessutom är det så himla kul att henke har en sån bra kompis som Kris, som alltid lockar fram det bästa hos min karl. Japp jag unnar verkligen henke en riktig genomkörare. Och...och det är viktigt... Henke tar inte för givet att jag ska vara den som stannar hemma medan han får partajja bara för att jag har pattarna. Det är jag som ser till att han verkligen ger sig ut i svängen. Själv längtar jag som bara den till jul då jag ska festa till det med mina vänner. Och sedan i vår när jag inte helammar längre så ska jag ta mig in till Ballebrall i Kalmar och supa te at. Och så fick vi ju en inbjudan till växjö också som man ju måste ta på allvar.
På det hela taget är jag väldigt nöjd med min lilla familj och mitt lilla liv just nu. Nykter hemma - en lördagskväll. Nu ska jag ta mig lite choklad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå Challanbrallan väntar på denna vår! :D Och du,. Vilken tur att vi kom överens om att Kris och Henk skulle få ha varandra kvar no mather what! De skulle inte klara sig utan varandra tror jag! puss

Madde sa...

Ja, du vekar vara den bästa frugan,. Men i vår är det din tur och ta ut lite kvalitets tid med alkoholen,. ;)