onsdag 19 december 2007

Home sweet home

Om exakt 8½ timme bär det av till Umeå. Jag har haft fullt upp här hemma att sköta packningen medan karln är och jobbar. Det har varit svettigt värre kan jag lova, men nu är jag klar och helnöjd. Tre personer...två veckor och en väska! Sedan tillkommer barnvagn, skötväska och en stor julklapp vid sidan om, men ändå.

Jag är så väldigt väldigt glad över att äntligen få åka hemmåt, hur många år jag än bor söderöver så är ändå alltid norrland hemma. Det händer något skönt med kroppen när man landar på flygplatsen i Umeå, som om den slappnar av lite extra. Ett år sedan sist och väldigt mycket har hänt...

Den här julen är så efterlängtad och behövlig. Ska bli ovanligt skönt att vara hemma hos mamma och bli bortskämd. Raggsockar, god mat och brasa ser jag fram emot. Blossande kinder efter en tur med skotern. Men framförallt ska det bli roligt att träffa alla. Mamma och mina bröder, alla plastpappor och övrig diverse släkt och såklart mina älskade vänner. Speciellt juldagen ska bli spännande, och lite läskig på samma gång. Kommer det att sluta i en snödriva med mössan på sne, fyllehicka och barr i trosan? Eller blir jag alldeles för nojjig och håller mig till en öl? En sak är då säker...med mig kan man aldrig så noga veta. Eller som mamma skulle ha formulerat det "dit ne bär så bär he!"

Från Hjalmar till er alla...En Riktigt God Jul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vilket rörande inlägg tycker jag. God jul Hjalmar!

Madde sa...

Cicci,. Finns ingen plats som hemma,. Ha en underbar jul där uppöver!

Anonym sa...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.