lördag 6 oktober 2007

Färdknäppen

Mamma tipsade om att man ska dricka ett glas med ½ öl och ½ ricinolja om man är trött på sin inneboende gäst... men när jag frågade mamma vad som händer om man gör det så kröp det fram att det leder till rännskita och inget annat. Hmm jag tror jag hoppar över den groggen.

Henk kom hem igår alldeles glad i hågen, det var nämligen en arbetskompis som berättat om färdknäppen. Alltså att man pökar så att värkarna kommer igång. Jag tror inte alls på tipset, men å andra sidan är det inte speciellt otrevligt att ge det ett försök. Så igår pökades det i Emmaboda vill jag lova. Idag är stämningen lite kåt och uppsluppen, men inte ligger jag på länssjukhuset i Kalmar och föder barn för det inte.

Nu ska vi ut på långpromenad jag och Henk... och Öban. Hade föredragit att ha med Öban i vagnen istället för i magen, men man får ju vara tacksam att han är med iaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA, förstår att Henke var mycket nöjd över det tipset. Men jag tror allt ni får pöka lite till. Femton gånger om dagen har jag hört, då kommer bebben!

Anonym sa...

Ha ha ha, hot nights in Emmaboda. Det knepet har jag aldrig försökt. men det kräver ju tålamod att vänta i 9 månader för att få sig ett extra skjut.