söndag 7 oktober 2007

Här sitter jag och läcker

Sitter och snackar en massa skit med Linda i telefonen, nog märker jag väl att en och annan flytning sipprar i brallan. Men det är ju inget ovanligt nu för tiden så jag babblar glatt vidare. Sedan när samtalet är avslutat och jag reser mig upp ser jag en stor fläck på stolsdynan. Jag ropar naturligtvis på Henk som kommer farande... "har du kissat på dig" undrar han och helt ärligt så vet jag inte själv. Efter en liten sniff konstaterar jag att det nog inte är kiss, och samtidigt som jag försöker övertala henk att göra en sniffkoll så rinner det massor av mer i brallan. Jippiekaijej det är vattnet som rinner!!!

Jag och Henk hamnar naturligtvis i chock och skrattar helt hysteriskt. Ska vi ringa förlossningen nu eller vad gör man??? Allt vi lärt oss på föräldragruppen är som borta. Efter lite skratt och fummel kommer vi fram till att det nog är bäst om vi ringer.

Eftersom jag inte har några regelbundna värkar så får jag vara kvar hemma så länge vattnet har en fin färg...inte grönt eller brunt... och om inget händer under natten så ska vi dit i morgon och kolla till bebbe. Men my god vad jag hoppas på att något ska hända i natt. Kom igen nu Öban för fanken, inte kan du väl ligga där inne nu när vattnet är på väg ut. Kom ut till oss istället.

Nu ska jag gå och sova så att jag är utvilad om någon får för sig att kämpa sig ut till oss snart.

Inga kommentarer: