lördag 27 oktober 2007

Shoppingdag

Igår var lilla familjen i Kalmar på storshopping. Först en sväng på Ikea för att köpa duschstång och annat småkrafs. Något som i vanliga fall skulle ha tagit oss en timme kanske. Nu kom vi dit klockan 12 och lämnade bygget halv fyra. En viss liten gubbe styrde och ställde, sket och krävde mat omvartannat så det tog något längre tid än beräknat. Det är sanslöst mycket skönare att skita i en ny och ren blöja tydligen.

Men men mami fick sig lite mumsig kladdkaka i halvtid så det gick ingen större nöd på oss.


Den uppmärksamme lägger kanske märke till att mami har klippt lugg, jag är fortfarande lite velig när det kommer till längden... Har dessutom gjort kopparfärgade slingor i luggen - galet värre!

Sedan fick jag kila in helt oövervakad på Eleraff för att köpa en body till lillgrodan. Woohoo! En sväng förbi Babyproffsen för att köpa babysitter, en tur till Lindex resulterade i en ny amningsbh till mig plus pyjamas till Hjalmar. Slutligen en vända förbi Game där Henk belönade sig med ett nytt spel till sin nya Ps3. Hela familjen åkte hem trötta men nöjda och glada...somliga med lite gult babb i blöjan.

Nu ska jag sätta mig och sortera bilder på Hjalmar som ska på framkallning, vi har några hundra att välja mellan. Det finns fler bilder på Hjalle som nyfödd än det finns från hela mitt liv tror jag, den digitala världens förbannelse tror jag. Nu får jag sitta här halva Hjalles uppväxt och sortera mellan 150 snarlika foton från hans fösta bad för att välja vilket vi ska framkalla. På sätt och vis var det nog bättre förr.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnyggt snyggo, jag är självklart uppmärksam och såg det DIREKT! Du fick köpa ny body, låt mig gissa. Den andra var nerskiten av den lille fan. HAHAHAHAHA. Näe, tänk om min mamma skulle se vad jag just skrev. Hejsvejs

Anonym sa...

jösses på bilden fick jag för en hundradels sekund för mig att det var charlotte....en aning lika fakiskt, vilket måste kännas bra för balle som får vara lika vacker som dej för en hundradels sekund...hihih!!! fint med lugg hödö!