tisdag 2 oktober 2007

Meddelande från Dr Schnuggles.

Ett missat samtal från läkare Karin med tillhörande eurovoicemeddelande fick mig snabbt att ringa 888 i hopp om att äntligen få svar på om jag har urinvägsinfektion eller inte.

"...provsvaret visade på blandflora måttlig växt, och inget innehåll av patogener. Du kan väl höra av dig till mig så att vi kan komma överens om hur vi ska gå tillväga framledes."

Hahahahaah doktorer är roliga när dom pratar, det låter som svenska men ändå fattar man inte helt mycket. Summa sumarum av meddelandet betyder att jag inte har urinvägsinfektion iaf och det var ju positivt... något som jag redan fått förklarat för mig av min BM som jag var hos idag. Hon var så lugnande och förklarade att det nog var för att förlossningen närmar sig som jag känner av besvär med kisseriet. Aha...så den närmar sig alltså....jesjesjes...Blodet kunde komma från livmodern, trotts att det bara märktes i urinen. Det var tydligen inte helt ovanligt.

Blodtrycket var högre än vanligt (för mig) 135/85 men helt normalt så sent i graviditeten.
Sf måttet är nu 37,5
Öbans hjärta pickade på i 138 slag/min
Jag har lagt på mig charmiga 17kg sedan jag blev på smällen. Inte utan att man känner sig schvullen!
Ingen äggvita i urinen.

Fick nya tider till besök... men det hoppas jag verkligen slippa!

Inga kommentarer: