onsdag 31 oktober 2007

Handy mama

Måste ju visa dom finfina gardinerna som jag sydde igår. Nu är det inte så avancerat att sy raka gardinlängder, jag är mest imponerad av att det verkligen blev av. Jag är annars något av en mästare på att inte få saker gjorda. Vi har så mysigt här hemma, vilket är på tiden eftersom vi faktiskt bott här i 6månader nu. Helt galet hur fort ett halvår kan gå.














Igår var jag och Hjalle ute på en härlig kvällspromenad runt sjön, andades frisk luft och njöt av livet... det är verkligen trivsamt med höst, specielt när man har bebbe. Å andra sidan är det mesta trivsamt när man har en Hjalmar.














Nu ska vi göra oss i ordning så att vi är färdiga när Henk kommer hem för då ska vi på viktkontroll på bvc. Irriterande förresten att somliga tar för givet att det bara är jag som går på alla träffar och besök på mvc/bvc. Jag har faktiskt valt en finfin pappa till Hjalle, en sådan som vill följa med och insisterar på tider som passar för honom också. Så när ni frågar saker om Hjalle kan ni faktiskt fråga Henk också och inte bara mig. Detta är nog självklart för många, men tydligen inte alla.

I morgon kommer min mamma och världens bästaste mormor hit, ååååå vad vi längtar här hemma!!!!

Ojoj nu måste jag langa fram spenen till Hjalle så att vi kommer i tid till barnmorskan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej kusinen! Vilken sötnos, världens gulligaste. Du verkar stortrivas och må bra...ihopläkt och allt..hi,hi. Hoppas den lilla kisen kommer norrut snart så man får se honom alive. Hälsa mor din, hoppas ni får en mysig helg tillsammans. Kram Kram Eivor

Anonym sa...

Ja ni har det verkligen mysigt! Jag kommer snaaart och myser :)

Anonym sa...

Hey babe! Haft en trevlig helg med mamman på besök kan jag tänka mig! Kollade nyss sj-biljetter (och fick en liten övergående ålderskris, när jag var tvungen att fylla i vuxen och inte student längre hehe...)Jag hoppas på att vara hos er inom en snar framtid!! Ringer och stör dig antagligen i någon matstund, imorgon :) Puss och godnatt