tisdag 30 oktober 2007

Scrapbook

Ja det var planen för min mammaledighet. Göra snygga album med Hjalles foton, när kommer man ha tid med det senare i livet? Scrapbook - klippa och klistra lite låter som min melodi. Men det var innan jag insåg vad det egentligen innebär. Folk har inrett sina rum för att hålla på med sånt, köper massor av pryttlar och har i enorma verktygslådsystem... har konstiga förkortningar och namn på fotomontagen, köper klippmaskiner för 900kr, Och gör dessutom sjukt sjukt fula album med massor av knappar i pastell och vanprydande blommor. Konstigt. Näe sånt vill inte jag beblanda mig med! Jag ska helt enkelt satsa på att göra snygga Fotoalbum, scrapbook är för kokkon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hrm. Ja jag ville ju inte säga det till dig, men nog tyckte jag det var märkligt när du sa att du tänkte köpa lite prylar och börja med scrapbooking.. Ungefär såhär tänkte jag:

Ööööööööööhmmmmmm.... jaha...?

Anonym sa...

Men balle för fäen vad har jag sagt om sånt där, man ska säga vad man tycker... då hade jag ju fattat på en gång att det där inte var något för mig. Nu har ju jag gått och trott det helt i onödan.