onsdag 24 oktober 2007

Hjalle styr och ställer

Snart snart ska jag väl hitta lite fler luckor i vardagen hoppas jag. Men just nu har jag en marodör här hemma som vill ammas varannan timme. Det käkas i 5min sedan somnar han för att vakna 20min senare flyförbannad över att tutten han somnade med i munnen tycks vara borta. Så är det bara att langa fram bomberna igen och pula in en av dom i Hjalles mun för att få en någorlunda nöjd son.

Trevligt att andra har hittat tillbaka till bloggandet igen, så att jag kan följa med i era liv på håll. Me like! Nu ska jag skynda mig att skita innan det är dags för bonde söker fru. Nej förresten, först ska jag bara basunera ut att min barnmorska kollade muttan på mig idag eftersom jag har drabbats av en släng av svamp i underredet... svampen var läkt och ännu bättre, hela muttan var tydligen i toppskick. Stygnen har läkt och att jag födde bebbe för två veckor sedan kunde man inte tro, mutta min är som skapt för att föda. Min mutta ser ut som muttan på en oskuld i princip...min helt egna tolkning av barnmorskans utlåtande. Jag är helnöjd. Visst var det jobbigt att föda bebbe i ett dygn, men det har jag igen nu hel och fin. Dessutom har hemorojderna dragit annorstädes så nu kan jag sitta som folk igen. Wooohoo!



Jag tror att det beror på magknip, men nog ser det ut som det första leendet...





Jag har världens finaste lilla fis.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, DET har du! Och du, jag tycker han ser väldans nöjd ut på bild nr 2 också.. Ser ut som han ler lite gulligt där. Gud vad bra att de tog ett extra stygn i mutta på dig då, för det bad du väl dem att göra? pyss

Elle sa...

Grattis Cicci o Henke till världens finaste lilla människa!! Åh så söt han är! Har inte riktigt fått iväg det lilla paketet än men det ligger här o väntar. Skönt att ha en hel o fin mutta! =) Många kramar från Elle

Anonym sa...

Hahaha jag glädjs med dig och din mutta!! Fantastiskt!
Hjalle är så söt, ska bli så roligt att träffa honom! I helgen får jag trösta mig med min andra Hjalle, i Karlstad. Funderar på om jag ska börja med Hjalle senior och junior... Humn
Puss min flicka! / Frida

Anonym sa...

Det är ju inte klokt vad fin han är, ååå lilla Hjalmar... :) Tänker på er! Stora kramar /Emmi