tisdag 17 april 2007

Alkoholfri öl

Asbra med alkoholfri öl till oss mammor som ändå tycker att det är trevligt att umgås kring flaskor. Drack några på en fest när Öban bara var ett litet gryn på fyra cm. Drack en i fredags när jag bjudit hit folk på grillmat, vin till övriga...en tröstöl till mami. Helt perfekt. Dessutom kommer jag knappt ihåg hur en vettig öl ska smaka så fast den alkoholfria smakar lite sunkigt så är den grymt uppskattad. Tills igår...

Det är nämligen så att alkoholfri inte nödvändigtvis betyder fri från alkohol. Danskjävlar till å vara alkoholister. Alkoholfri kan nämligen -och gör i detta fall- betyda 0.5%alkohol. Fuck off Carlsberg! Nu drack jag bara en i fredags vilket säkert inte är någon fara, men för några veckor sedan var det betydligt fler. Man kan ju kolla närmare på etiketten och läsa den lilla texten, men jag trodde att ordet alkoholfri betydde att ölen var safe.

Ska man ringa upp till Sverker "my man" Olofsson kanske? Fan om Öban föds med alkoholfel... då får ju min gamla barnmorska rätt. Fuck!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Det är alkohol i alkoholfri öl. Å fan!

Anonym sa...

Jag röstar för Sverker i denna upprörande fråga! Öban har nog inte misstyckt i alla fall, så var lugn. Du skonar honom mot så himla mycket annat! Nu ska jag läsa in mig på allt vad jag har missat om dig under min ganska långvariga datakrasch. Vi hörs snart också, sist blev lite avbrutet... Puss och kram!