tisdag 10 april 2007

Tillbaka efter paus

8 dagar sedan senast. Men jag har mina anledningar. Har nämligen varit i min blivande hemsocken... Umgåtts med min Henk och spanat in nya lyan. Apfula tapeter givetvis, med detta ska vi med nöje åtgärda. Positiv överraskning med kakel och klinkers i barummet och sist men inte minst tvättmaskin! Hur grymt är inte det? Man kan ju flytta till Emmaboda för mindre. Vi har redan hunnit med att välja tapeter som Henk och Kenneth ska fixa upp innan jag kommer. anligtvis så älskar ju jag att pyssla med sånt, men nu när jag har en Öban på jäs känns det onödigt. Folk vill påstå att det inte påverkar bebben nu för tiden, men jag har ätit gravad lax verboten enligt alla graviditetslagar, så jag och Öban skippar färg och tapetoset för denna gång. Men när det kommer till montering av hyllor och annat borrvänligt, då ska jag vara inblandad i allra högsta grad.

Soffa har vi hittat en också, dyr som bara den 13000kr om man som vi vill ha ett grövre tyg i grå, istället för det vita på bilden. Bruttan klarar jag mig också utan.



Sedan ska det köpas en ny säng för 7500kr på IKEA kan tyckas dyrt men efter ett år av "sova ytterst obekvämt och trångt i andras sängar/soffor" så är det fan dags för en gravid mami och papi att få snarka i en skön säng.

Mer då? Joho vi har tittat på barnvagn. Även det kostar multum. För vi ska ha en ny såklart, tvärtemot hur jag tidigare resonerat. Att jag ska gå på alla "mammamisstag" grämer mig lite. Vi hittade en jättefin lite retro från brio, men den var för tung tyckte säljaren. (eftersom vi ska bo utan hiss) Så det lutar åt en Emmaljunga istället. 6000kr går det lilla kalaset på. Nu är det emellertid så att en viss svärmor har fått itutat av sina kolleger att svärmorar ska köpa vagnen till barnbarnet. Jag sa "nehehehehej det behöver du verkligen inte göra" en gång... sedan sa jag, "du får inte känna att du måste, men det vore väldigt generöst av dig". Inombords sa jag Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! och samtidigt lite "hmmmn... vad vill hon månne ha i gengälld?"

Samtidigt som allt detta bygga boandet kommit igång så har jag verkligen fått för mig att jag inte har någon Öban där inne. Mår inge illa, inga spända tuttar, ingen buff från insidan. Hur kan jag vara så säker på att han finns kvar? På kvällarna när magen är lite svälld får jag istället för mig att dom är två där inne. Hur kan man ha världens kula i 4:e månaden? Gaaaaaaaaah jag är helt störd i huvudet. Nu ska jag sova. Berättar mer i morgon om vad jag haft för mig i småland.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Inga spända tuttar? Di är ju stenhårda bäbji!