torsdag 19 april 2007

Söta ungar

Barn är bra söta... E (5år) säger till mig "cicci din mage börjar bli tjock" ett annat barn J (5år) "Så får man inte säga!!!!" E svarar till J "Men den är ju det, och då måste jag säga det."

Ingen mening att hålla borta barnen från nyheten nu tänkte jag och berättade på samlingen att det är en liten bäbis i min mage. V (3år) tittar med stora ögon på min mage och säger "visa bäbisen då" Nja det går inte riktigt svarar jag... den ligger inne i magen. S (3år) kommer försiktigt närmare och viskar "får jag klappa den?" Javisst säger jag och putar lite med magen så att S kan klappa. Men V som inte riktigt kan tro sådant som inte bevisas för honom säger lite surt "Äh det är ju bara en docka där inne".

Själv är jag nästan inne på samma linje, jag kan knappt tro det om jag inte får bevis snart.

1 kommentar:

Charlotte sa...

naaw.. du söte göte. Det roligaste var ju "jag tror bara det är en docka" hahahhahhaha. Ja för det måste ju vara NÅNTING!