onsdag 7 november 2007

En kanyl med mjölk

Hjalle är förkyld... stackarn kan knappt andas för allt snoret i näsan. Det är förmodligen därför som han är fjärtig i magen också trodde barnmorskan. Så nu har jag varit och inföskaffat en minispruta som jag ska suga upp bröstmjölk med och sedan spruta in i Hjalles näsa så att det sköljer bort snuvan. Vi har precis testat och även om det var under stora och vilda protester så fick jag dit mjölken och faktiskt så verkar han bättre i näsan nu.

Hade honom i bärsjalen när jag gick på apoteket, sötaste lillfjärtrud somnade som en stock innan jag ens fått ner honom i tygschabraket... han trivs verkligen som kängrubebis. Folk tittade på oss som bara den när vi kom traskande, det här med bärsjal har nog inte nått emmaboda än. Inte utan att jag känner mig som en afrikansk quinna, först min afroröv - och nu en bebi i sjal.
Kan iaf varmt rekomendera sjal, så himlarns gosigt att ha sin bebis så nära. Kom precis på att det nog är väldigt få med bebis som läser min blogg så det där med att rekomendera kanske är lite onödigt.

Istället ger jag mig nog i kast med att snacka fylla - för det är nog mer i fas med mina tappra läsare.

Måste ju berätta om helgens vindrickande! Ja kära värld vilket livat kalas. Jag trodde att jag skulle bli full som en kastrull efter ett glas - och mycket riktigt. Fast det blev inte på det där roliga jag är vinfullfnissigochhobbypsykologviset som jag väntade mig utan mer "är inte klockan natt snart så att jag kan gå och lägga mig utan att det ser ut som att jag smullit av efter ett vinglas..." Jag tror klockan var 22.00 när jag somnade bort i soffan och då hade jag kämpat länge länge ska ni veta. Nästa gång får det bli en rejäl vinfylla med partaj och hela köret, för ett glas vin till maten gjorde mig mest medveten om hur sjukt trött jag egentligen är bakom alla mammahormoner. Men jag tror det får dröja ett tag innan nästa fylla... Kanske till jul...

Nu ska jag försöka hinna sleva i mig lite lunch och huvudvärkstabletter innan Hjalmar vaknar.

Inga kommentarer: