torsdag 15 november 2007

Läkarbesök och andra besök hit och dit

Idag har vi varit på kontroll hos farbrodoktorn. Alles is gut med Hjalle såklart, vem trodde nåt annat om våran mirakelbebbe, hah! Fast han skriker och brottas med tutten när det är ammadags så slurpar han tydligen i sig en hel del, för vikten ökar som den ska. Det är ju något av en chock att ens förut så tysta och lugna bebbe nu har förvandlats till en liten marodör. Men så länge han sover fint om nätterna så ska jag inte gnälla, sötfisen vaknar bara en gång kring tre annars sover han som en liten väldigt liten stock. Förutom att han promt ska upp kring halvsju för att hänga framför nyhetsmorgon så har vi väligt lika dygnsrytm Hjalle och resten av familjen. Vi gillar att vara uppe till sent och föredrar långa sovmorgnar. För så fort nyhetsmorgon är igång och han fått suga tutte så somnar han sött på min mage varje morgon.

En annan väldigt bra sak med Hjalle är att man får lyssna högt på musik utan att han bryr sig, han sover så lugnt ändå sålänge nappen sitter i käften. Just nu brassar jag full kräm på System of a down och Hjalle trivs som fisken i sängen ändå. Det vill till att vänja de små liven i tid.

I morgon ska jag brassa in till Kalmar och träffa Andreas som är i faggorna, ska bli kul att tävla om vem som har bästa bebben. Hans lilla Elvira och Hjalmar är redan bortlovade till varandra - like it or not. Kanske kan man få träffa Balle och Christian också när man ändå är i stan, om nu inte pittballe är sjuk fortfarande. Sedan på kvällen kommer sötsara hit och någon gång under helgen ska Kris komma också, om Henke inte har schabblat till det igen. Det är så himla trevilgt med en massa besök av trevligt folk. Det enda som fattas är ju om man kunde supa te at lite lite... att jag ska vara så kåt på en fylla, det är knas.

Jag måste förresten uppdatera min vintergarderob, jössehare va kallt det var ute idag. Brrrrrrrr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ÄR frisk imorn. Japp! Det är jag. Det tänker jag vara. Japp.

Babushka sa...

Scary...min sambo heter Andreas och vår dotter, som är jämngammal med er kille, heter Elvira. Fast det var i alla fall inte min Andreas du skulle träffa :-)