tisdag 6 november 2007

Pruttmjölk

I två dagar nu har Hjalle varit tjurig som fan. Stackarn har det lite jobbigt med magen...det pruttas hela tiden och verkar göra himlarns ont i lillfis mage för han gråter nästan all sin vakna tid. Förutom när han får sutta på mammas tutte, vilket han verkar få ännu mer ont i magen av som om det smugglas med en massa pruttar med mjölken. I morgon ska jag ringa bvc och fråga vad jag ska ta mig till... tydligen kan minifomdroppar hjälpa, men jag vill inte mixtra utan att ha pratat med min superduperbarnmorska.

Idag hade vi besök av en tant från TryggHansa, hon ville sälja barnförsäkring till Hjalle. Det är ett enda virrvarr med försäkringar och väcker stor ångest hos mig. Man vill ju ge det bästa till sin lilla fis ju... men det är ju också korkat att betala onödigt mycket. Vi orkar inte undersöka andra bolag utan tackade iaf ja till TryggHansa, annars vet man aldrig när vi får tummen ur och fixar försäkring.

Mitt under besöket av tantHansa fick Hjalle ett smärre utbrott och visade upp sin mindre charmiga sida. Han skrek och grät mycket odiskret... sista halvtimmen av information hörde jag inte helt mycket av. Jag försökte så gott jag kunde att läsa på läpparna och hoppas att jag inte missuppfattade någon viktig detalj. Tanten kunde inte begripa hur jag kunde vara så lugn med Hjalle gastandes i min famn. Men vad kan man göra när en mätt och nybytt bebbe gråter??? Hjalle blir väl knappast gladare av att jag blir helt banana. Men det kan jag ju erkänna att fy fan va ont det gör i mammahjärtat när ens lilla fjärtrud har ont och är ledsen. Bästa meducinen hittills har visat sig vara att skutta omkring med Hjalle till Kalles klätterträd med Jojje, då ser Hjalle ut som en förundrad gammal gubbe och glömmer dom pruttiga tarmarna för några minuter. Men det kändes lite knas att börja stuffa omkring till jojje framför TantHansa så jag bjöd upp till dans efter att tanten avlägsnat sig.


Å vad jag älskar min PruttSkruttHjalmar.

Inga kommentarer: