söndag 11 november 2007

Ensam

Jaha så nu sitter jag här ensam framför datorn. Helt själv är jag, ingen Hjalle som ligger och väntar på att vakna i spjälsängen. Ingen Henke som ligger framför teven med sitt nya PS3. Hanke har tagit Hjalle med sig till farfar för att fira farsdag, jag är inte på humör idag så jag sitter hemma och tjurar. Sedan Henke och Hjalle drog har jag storstädat och diskat i en jävla fart... i ren ilska tror jag. Men nu är det tipp topp här hemma igen. Funderar på att slänga mig själv i duschen som pricken över i:et. Men man ska ju inte överdriva.

Ja mitt bidrag till farsdag blev något annorledes än vad jag hade planerat, har mest varit arg på min sämre hälft. Men det är faktiskt med rätta, ibland måste man ryta till lite på riktigt. Allt som oftast är det mest med glimten i ögat som vi tjurar på varandra, men dagen till ära blev min bägare full. Nu har jag ju fått avreagera mig både på Henke och på skurmoppen så nu är jag relativt glad igen och saknar mina fiskorvar. Å andra sidan är det rätt gött att brassa på med sin egen favvomusik på hög volym utan mutter och sitta att framför datorn utan att någon tappar nappen och börjar härja. I en timme till kan jag nog njuta, men sedan får familjen ta och återvända hemmåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va nu glad, farsdag är överreklamerat. Här får hela familjen en puss & kram från mig

Anonym sa...

Hörru jag tycker det räknas väldigt mycket all ansträngning du gjorde för att fixa present! Det var bra planer alltsammans. Sitt nu inte och tjura allt för länge surpuppan min ;) Jag ska också sluta sitta här och sura, sura för att det är måndag imorgon och jag inte känner glädje inför det. Vilka bittra gammuttor vi beter oss som nu hehe. En annan dag! Puss