söndag 11 november 2007

Fars dag

Jahapp... jag och Hjalle var ute i god tid och hade fixat en finfin pressang till papi. En bok som Henk länge tjatat om att köpa, helt perfekt tyckte både jag och Hjalmar. Härom dagen när jag bäddar sängen råkar min blick glida iväg mot Henkes bokhylla och kan med stor fasa konstatera att någon tydligen visst fått tummen ur och köpt boken ändå. Crap.

Så nu står vi här jag och Hjalle med en dålig farsdagspressang, typiskt. Men så i morse fick vi en ypperlig idé... vi traskar iväg och köper en ros och farsdagsbakelse och firar papi på det traditionella sättet med kort och grejjor. Men även där gick vi på pumpen. Hela fucking Emmaboda har ju stängt på söndagar, förutom Ica och Konsum. Ingen bakelse, ingen blomma, ingen mumsig frulle eftersom ica är helt urplockat på söndagar. Dubbelskit. Istället fick vi traska till leksaksavdelningen och kika. Jag vet ju att Henk som liten var intresserad av brandbilar så jag och Hjalle fastnade för ett litet brandbilsset med bil och gubbar och hela skiten. Så det ska papsen få av Hjalmar. Och en julkalender. Nu ska det bara knåpas ihop ett kort också innan papi vaknar. Nästa år ska vi fira farsdag med pompa och ståt, nu såhär första gången kan man ju inte ha så höga krav.


Ååååååå bajs bajs bajs... det hade ju varit så bra om inte Henke redan köpt boken utan att berätta det. Nu sitter jag och Hjalle här med två skitpaket istället. Det här ska Henk få fan för.

Inga kommentarer: