tisdag 10 juli 2007

Öbans rum

Till en början hade Öban ett helt rum, helt onödigt eftersom han kommer att hänga med oss hela sitt första år i livet typ. Nu har Öban ungefär en fjärdedel av rummet till sitt förfogande... resten har Henke som data/musikrum och jag som sy och målarrum. Hur som haver så har jag och Henk fixat och trixat lite i Öbans del av rummet. Jag har sytt ett snyggt spjälskydd och Henk har byggt säng. Lägg märke till uppdelningen... jag hade ju gärna gjort allt i och för sig, men om jag ska överlåta nåt arbete till Henk så får det bli snicken. Nog för att han tog hem segern när vi anordnade designyear 2006 med denna kreation...
Hängselkalsong a´la Henk.
....men jag vill nog inte att hans livliga konstnärliga förmåga ska gå ut över Öbans spjälskydd.
Nu är i alla fall Öbans säng redo så nu får vi ge oss i kast med att bygga skötbordet och fixa skötmadrass. Men inte lär det bli idag, för jag ska som vanligt iväg till jobbet...precis lagom tilll att henke kommer hem från sitt.

Spjälskydd "djungel" med flodhästar, apor, flamingos, elefanteser, kakadiler och lejon på!
Öbans färgglada lilla hörna, fattas bara lite röda detaljer, hyllor en matta och lampor så är det helmys.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

WOW vad fint! Och de där hängslekalsongerna alltså.. Mmmmm så errrotiska! grr..

Anonym sa...

n�men guuud s� gulligt!