tisdag 17 juli 2007

Varmt

Ännu ett inlägg om vädret, men så är jag ju lite till åren också. Idag är det så äckligt jävla dövarmt och åskigt ute och inne att gravida jag inte vet var jag ska ta vägen. Funderar allvarligt på att ta av mig tröjan och bara ha på mig maggördeln. Fast eftersom det redan har konstaterats att det blir väldigt mycket Jordan över mig då så får jag väl svettas istället. Är ju på jubbet så lite anständig måste man väl vara.

Igår var familjen på mvc och kollade upp Öban. Alla värden såg bra ut och lille bebbehjärtat slog i 140sek per minut. Magen växer som den ska och jag fick veta att han låg rätt redan. Fast än så länge kan han volta omkring därinne så det kan ju förändras. Rätt som det är ligger han väl på tvären när det väl är dags att pluppa ut.

Henk funderade över om vi kanske skulle sluta säga Öban och Han nu... så att det inte känns knas om det pluppar ut en brud ur min mutta. Jag förstår hur han menar, men jag tror det blir svårt att slutan säga Öban. Det är ju en Öban. Själv är jag ju övertygad om att det blir en tjej... diverse ovetenskapliga tester har bekräftat mina misstankar, så det är nog bra att börja ställa om från han till hon nu snart i alla fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men även en hona kan ju heta Öban, ni förespråkar ju trotsallt jämställdhet.

Anonym sa...

jag röstar på Öbana för flicknamn

Charlotte sa...

Hahaha. Ja jag skulle just skriva detsamma. Att även om det är en "brud" (so du så fint uttryckte det) så ÄR det en Öban! haha:D