onsdag 18 juli 2007

Nixpix

Det är ju mycket man inte får när man är med bebbe. Listan kan göras lååång beroende på hur petig man är. Nu är inte jag så extremt petig, men detta får jag avstå.

  • Tobak
  • Alkohol
  • Rött kött
  • Sushi
  • Gravad lax
  • Opastöriserade ostar
  • Annat som innehåller djur, men som inte är tillagat... typ salami...etc.

Ja det är nog ungefär allt... jag har alltså inte så extrem lista. Vissa tillåter sig inte att äta jordgubbar ens, pga eventuella besprutningsmedel men där drar jag gränsen. Nu till gnället...för det är klart jag ska gnälla lite!

Allt har gått jättebra med min nixpix-lista, inga bekymmer alls med något av ovanstående faktiskt. Detta trotts att jag är gammal snusare av stora mått. Men man är relativt lättmotiverad med en bebbe i magen. Så kom sommaren och med den kom tillslut den förbannade solen. Och vips så ska alla öla kors och tvärs! Som ofrivillig nykterist denna sommar känns det som om alla har blivit alkisar över en natt. Alla har det så jävla mysigt på uteserveringarna och alltid alltid är det öl med i bilden. Jag vill också sitta med en iskall porlande gyllene svalkande stor stark i den gassande värmen... Jag vill också ha en ölajävel eller tre! Öban får ursäkta men det suger att vara med bebbe just dom sekunderna det tar att läsa på folks bloggar om trevliga öldrickanden. Tre sekunder senare känns allt bra igen men för ett litet tag är det jävligt surt. Jag önskar verkligen att den alkoholfria ölen skulle smaka som vanlig öl istället för kolsyrat gult vatten. Men men men när hösten kommer har jag och Henk en söt liten pruttbebbe att gosa med... då kan ni ju sitta där med era kalla öl i kylan och rusket.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja just det! Bra...vi får sitta med ölskiten och ni får bästa bebben! Får man inte äta rött kött.......hur fan ska de gå?

Kikki sa...

Öl är gott!!!!

Anonym sa...

Ser vi på mormor Maidas kalas den 21 juni?/bammi

Anonym sa...

jajaja lyckliga gatan,,, jag vet nog vad du vill fröken! du vill ha en stor kall fräsande öl som (långsamt) porlar ner för strupen!! Tag nu för faen inte och förminska det enda nöje vi ensamma singlar har!! ;)
Puss och kram din Fritz

Ceci sa...

Du kanske redan vet det men sushi går bra att äta nu enligt livsmedelsverket, dom har ändrat sig i sommar angående det =)

Jag skulle aldrig överleva min graviditet utan sushi!