måndag 30 juli 2007

Smäll på tjocka på festival

Det ska sägas att jag har haft fem riktigt trevliga dagar...

Mamma världens bästaste mamma har varit på besök. Vi har hunnit med att äta en helt underbart god och lyxig middag på lammet och grisen, gick in - rullade hem. Besökt ett helt otroligt överreklamerat Kosta Outlet. Om jag inte vill köpa en ful glasvas för 3000kr så vill jag lika lite köpa den för 1500kr... Visst dom har ju kläder med, hittade ett par snygga kalsonger men de fanns bara i storlek xs eller xl, inte konstigt att dom kallingarna letat sig till Kosta. I övrigt var det ju enbart kläder för fula för att säljas på riktiga affärer och dom vill man ju inte ha oavsett pris. Mammas Kent var nog den som shoppade mest, själv kom jag hem med en inte helt billig men söt Pingu-mjukdjur till Öban.

Öban har även fått lite andra saker under denna mammavisit... det råkade ju sig att Eleraff i Kalmar hade 50% i nästan hela butiken. Behöver jag säga att det shoppades. Jag och mamma for omkring som i LSD-rus bland alla kläder. Henk och Kent stod i ett hörn och trampade oroligt. En hel del blev det som sagt, men vid en manshesterbyxväst för 450kr tog glädjeyran slut. Då surnade henke till och jag fick inse att Öban nog överlever även utan den. Men den kommer jag att gräma mig över länge länge...

Vi har även hunnit piffa till mamma nåt sjukt. Det tog tre dagar, men sedan var hon klippt, färgad och slingad. Skitsnygg foxy mama blev hon - inte konstigt eftersom jag var frisör.

Jag har även hunnit med en mycket stor bedrift. Jag har varit gravid och nykter på festival. Visst har det varit trevligt, festivaler är ju som bekant trevliga tillställningar. Trevlig folk hade vi på besök också... Men för att verkligen njuta av en festival behövs en sak till... Alkohol. Iogt-Nto får säga vad dom vill men festivaler är till för att lyssna på musik full som fan. Det är då man skiter i att regnet öser ner och att myggen äter dig levande, det blir liksom bara en extra dimension. Det är mitt i fylleruset som den där speciella festivalkonsertstämningen infinner sig. Jag försökte mig alltså på detta nykter. Många hjäspningar, femtioelva myggjävlabett, ett horribelt bajamajabesök, dyngsura kalla kläder och ett irriterande örontjut senare kunde jag konstatera att festivaler inte är något för mig som pregnant. Nästa festivalbesök blir med Öban utanför livmodern... Världens bästaste mormor har ju redan införskaffat Peltor Kid till pysen så nu väntar vi på nästa festivalsommar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Även du har dragit en mycket bra slutsats helt i min smak. Sprit rules!

Kungen sa...

Du förstår,,,man måste va lite smart å flirta me butiksbiträdena på kosta outlet,,,det gjorde jag, å vipps fick man ett par kostymbyxor gratis,,,,hörde förresten atd eva den sista Emmaboda-fesivalen genom tiderna, hur känns d ?

Anonym sa...

Åhhh, så kul det var att vara hos er några dagar. Nästa besök planerar vi till v.44 då Öban borde ha hunnit titta ut. Frisyren står sig mycket bra, kanske en liten upppiffning till hösten om den nyblivna mamman orkar bry sig då...

Cicci sa...

Klart jag fixar till din frisyr mamma, hur skulle det se ut om inte mormor va höstfin i håret??? Kan vi inte acceptera!