tisdag 4 september 2007

Da Ring

Var på mvc igår och snackade lite med barnmorskan om förlossning och amning. Mätte magen och kollande blodtrycket som vanligt...allt såg så fint ut så. Tills hon fick se mina fingrar och fossingar vill säga. Jag har ju svullnat till rätt så rejält och förlovningsringen ligger vackert inbäddad på fettofingret. Då berättar bm att man inte får ha några smycken på sig under förlossningen och att ringen alltså måste av. Hmmm jo men det ska väl gå med lite olja, kallt vatten och våld tänker jag sturskt. Icke. Ringen sitter så fint där den sitter. Kan rucka den några millimeter men sedan sväller fingret till en blå boll och det gör ont som faan. Har testan tre gånger nu senaste dygnet och det är stört omöjligt. Så det blir till att klippa av ringen. Skit och dynamit. Varför varfö tänkte jag inte på detta tidigare, hade ju varit hyfsat enkelt åtgärdat att ta av den när fingret började svälla för en si sådär fem veckor sedan. Pucko jag!

Nu har jag läst mig till (på familjeliv som vanligt) att dom gör det gratis på guldfynd, men att det kostar 400 att fixa ringen sedan. Ska tydligen inte synas efteråt att den blivit klippt... så det är ju inte hela världen direkt. Men som sagt... Onödigt Cicci.

Inga kommentarer: