tisdag 25 september 2007

En sockerbagare...


Världen är helt uppochner...jag har precis slängt ihop en sats kolakakor och en stor morotskaka. Jag är verkligen en fullfjädrad hemmafru nu. Men jag har ett bekymmer, ingenstans att göra av mina nybakta gosaker. Äger inte hemmafrupryttlar som kakburkar och fryslådor - detta måste genast åtgärdas om det ska bli mer bak i detta hushåll. Det blev skitgoda kakor och en mycket saftig morotskaka så jag ser fram emot mer bak denna höst. Det enda trista är diskberget som uppstår och att det är tungt att bära hem mjöl och shit från affären. Ja sen är det lite trist att jag inte kan låta bli att mumsa i mig av mina gosaker, min kropp behöver inte några fler trivselkilon om man säger så. När Öban kommer är det mami som får se till att promenera bort den här sista månadens frossa.
Det är så mysigt med höst... jag bara måste visa hur trivsamt jag har det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej älskling!
Va mysigt du har gjort det!! Och bakar och står i, jag skulle så gärna komma och fördriva lite tid med dig - du anar inte hur mycket! Är lika spänd varje gång jag går in på din blogg eller får ett sms, vem vet du kanske ligger och föder ju! Hoppas du står ut med ryggondet. Puss till dig, tänker på dig och eeh din avkomma hihi. // din Fritz

Anonym sa...

åhhh!!!! Så mysigt, om bara Öban hade en aning om hur mysig tillvaro som väntar, fast hur mysigt kan det inte vara att som Öban bara gunga med i en kropptempererad vattensäng...Jag blir tudelad men egoisten i mig tar över hand...Öban, hör nu på vad mormor säger, KOM UT!