tisdag 18 september 2007

Så har vi vägt och mätt igen.

Mami blir lite tjockare för varje gång och bebbe växer med 2cm (sf måttet på magen) mellan varje tillfälle. Jag hade lite högre puls den här gången, men inte alls högt ändå tyckte snälla barnmorskan. Öbans hjärta pickade på som det skulle och han ligger där han ska. Fick två nya tider för träff med bm som hoppades att vi slipper ses mer, men tror att vi kommer gå över tiden en vecka... både skönt och jobbigt att höra. Jag vet i fanken om jag är redo för att föda bebbe nu, men det känns ju onekligen segt att gå över tiden också. Men men men det är inte helt mycket att göra åt saken. Om inte Öban vill komma ut till denna kalla värld så kommer jag att bli igångsatt den 22:a oktober iaf... så någon novemberbebbe blir det inte.

Annars idag har jag sovit och svurit framför fotbolls-vm... pratat gravidkrämpor och förlossningsstrategier med Amanda samtidigt som jag pulade i mig chokladpudding. Jag funderar över andningtekniker och smärtlindring medan Amanda grubblar över hur hon hon ska bibehålla sin skönhet genom hela förlossningen. Alla behöver vi något att fokusera på! Men det är fint för då kan vi tipsa varandra, hon kan prova ut lite olika förlossningsfrippor medan jag övar profylax.

Nä nu knorrar magen igen, så antingen får jag gå och lägga mig nu eller gå till kylen och rota. Aufviedersehen!

Inga kommentarer: