onsdag 26 september 2007

Farbror Doktorn

Idag har jag jamsat omkring i korridorerna på Emmaboda Vårdcentral. Japp, i samma andetag som jag konstaterat att min graviditet varit väldigt komplikationsfri sånär som på lite ryggont tillochfrån så brakar kroppen samman. Såklart. Extra typiskt är det att min barnmorska har semester denna vecka. Istället fick det bli vårdcentralen alltså. Lite extra långsamt och lite extra kostsamt.

Haveriet ja... igår när jag hade kissat så var kisset inte riktigt kissfärgat utan såg snarare ut som jordgubbssaft. Nu är ju inte jag utbildad läkare direkt, men att kissa rött kan ju aldrig vara bra. Först blev jag jätterädd och tänkte att jag blödde från självaste muttan, men när lite tid flutit förbi och inget blod kommit i trosan eller på mina "pappersprover" blev jag lite lugnare. Men jag fortsatte kissa blod hela kvällen och på morgonen. Så det blev till att boka tid hos farbror doktorn. Så nu är mitt kiss på odling för att ta reda på om det är en urinvägsinfektion modell luring som ligger bakom det hela. Har nämligen inga andra symptom som man brukar ha. Men det ska iaf inte vara någon fara för Öban å det är ju viktigast.

På väg till Vårdcentralen träffade jag en från föräldragruppen som hade fått sin bebbe... Oh kära värld va avis jag blev. Å så himla himla liten den var. Kan inte fatta att man själv kommer att stutta omkring med en sån liten fis snart, den nästan försvann ju i den stora vagnen.

Har förresten gått upp 2kg på en vecka, det känns inte så bra. Nu är det färdigbakat här på ett tag. Jag har helt tappat karaktär på senare tid, någon måtta får det ju lov att vara. Det är lite som om jag tänker - ja men snart är ju Öban ute och då kan jag sätta fart på fläsket så rinner kilona av. Pöff...som om jag någonsin har haft lätt för att bli av med kilon. Nja jag får nog inse att jag inte är någon Victoria Beckham och tänka på vad jag pular in under näsan, för det som kommer dit nu lär stanna ett bra tag. Men jag har ju inget annat att göra om dagarna än att göra mat/fika samt äta mat/fika. Ska skärpa mig...med sötsakerna iaf.

1 kommentar:

Anonym sa...

du e ju rolig du... här sparar vi inte på detaljerna, varför vara pryd och hämmad när man kan beskriva pappersprover och rött kiss? ja jag är likadan och folk säger alltid till mig spare me the details, det var mer än vi ville veta....hihi