torsdag 13 september 2007

Mat och politik

Har precis ätit hämtpizza, några tuggor för mycket visar det sig nu när jag är så mätt att jag knappt kan andas.

Nu till lite politik. För er som inte har tänkt på det så har Maud Olofsson ett fruktansvärt irriterande sätt att uttala ordet alliansen på... det låter mera "Allijangs'n" och efterföljs ofta av ett falskt lite småskevt läppstiftsflin, eventuellt lutar hon sig lite bakåt också. Hon ska vara så fräsig den där Maud. Det spelar ingen roll att hon är norrlänning, kvinna vid makten och fräsig - jag råkar avsky henne. Men å andra sidan har jag inte vidare mycket till övers för någon på den sidan av politiken. Fan vet om jag har så mycket till övers för någon inom politiken över huvudtaget längre, men det kan vi ju lämna därhän fram till nästa val.

Hur som haver så har Maud och hennes pittallijangs ännu en gång visat vad de anser om de svaga i samhället, slappa sjukskrivna lata offer ska nu UT i arbetslivet fort som fan. Och hur ska då det gå till? Jo sänk ersättningen såklart. Jag fick då lära mig på högstadiet att man inte får utöva kollektiv bestraffning, men att straffa alla för att komma åt några som utnyttjar systemet det fungerar utmärkt om man heter Allijangs. Det gäller A-kassan och nu även SGI. Visst är det väl bra om fler sjuka kan få rehabilitering och komma tillbaks till ett värdigt arbetsliv, för att enbart gå hemma gör knappas många lyckligare eller friskare. Men det sker väl genom rehabilitering...och inte genom sänkt ersättning och hårdare sjukskrivningsregler?

God damn va irriterad jag blir, men Maud hon bara flinar på. Klart som fan eftersom hon själv plockar ut inte mindre än 138 500kr i månaden, mer än självaste stadsministern.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nä. du vet jag gåller ju inte riktigt med. Jag tycker alliJangs'n är ett coolt uttal.

Anonym sa...

DÄÄR tjejer, kan man snacka om att behöva ha ångest över sin frilla:) Stackars Maudis...

Fru Ljungner sa...

hahahahaahaaaaaaa så jävla rätt du har då....skit roligt uttal men väldigt störande! Konstigt hur vissa människor lyckas sätta fingret på sånt man själv sitter och funderar på ibland...