fredag 23 mars 2007

Bygga bo

Far och flänger omkring på internet... hittar så mycket jag vill köpa till vårat nya hem. Allt från tvättmaskin till bebbesäng till lcd-tv till dubbelsäng till taklampa till soffa... ja allt allt allt. Inser ju att vi inte direkt är miljonärer och att det kommer att ta sin lilla tid att få ihop pengar till allt. Men gud va jag vill ha mycket saker. Lite trist var det att inse att det bara blir 700kr tillbaka på skatten, hur stor lcd-skärm får man för det? 1tum eventuellt.

Ser framför mig hur jag bara kommer att vara hemma i vårt nya bo med Henk och Öban och mysa resten av livet. Vilket säkert skulle driva mig till vansinne efter en helg, men just nu kan jag inte tänka mig något bättre. Men då vill det ju till att vi spar lite pengar så att vi har råd med en soffa att mysa i och kanske främst...att Öban mår väl och känner för att titta ut om några månader. Någon vacker dag framöver ska nog jag och Henk försöka räkna på hur vi ska göra med ledigheten... eller hur vi vill göra om allt går som det ska. Verkar vara sjukt invecklat. Tänk om man va rik.

Inga kommentarer: