tisdag 20 mars 2007

Katrinplommon

Japp, nu tas det i med hårdhanskarna i kampen mot bajset. Eller snarare bristen på bajs. I toaletten i alla fall... Oväntat gott var det med torkade plommon, men som en kompis uttryckte det, lite pensionär varning. Vet inte när 200gram plommon kommer att ha full effekt på mina tarmar, jag hoppas verkligen att det kommer innan jobbet i morgon.

Idag har den blivande mamman sagt upp sig från sitt arbete. Vi gör saker och ting lite bakvänt i våran familj. Andra vill inte skaffa barn innan båda har fast arbete, vi ser till att göra oss av med det enda fasta vi har i tillvaron när det är bebbedags. Men det kommer att bli så bra det här. Jag tror stenhårt på den en kille i klass 2 sa en gång "är man bara lycklig så blir det andra nog bra". Att det skulle ta så många år för mig att fatta... Lägenhet har vi fixat med, i centrala (CENTRALA) Emmaboda. Så nu hoppas vi bara att Henk får jobbet och att jag får hoppa in så mycket som möjligt på Skogen. Nu kommer jag att bli en sådan som i smyg hoppas lite på att en feberepidemi ska få fäste i Smedby...

Öban har varit väldigt lugn idag, inte ens ett litet hugg har han ärat sin blivande mami med. Längtar till vi ska få lyssna på hjärtljudet, så att vi får veta på riktigt att det är en bebbe där. Så att det inte bara är en massa bajs.

3 kommentarer:

Cicci sa...

Jag tänker språkpolisa mig själv innan någon annan hinner... jag vet att det ska va pensionärsvarning och inte särskrivning som jag lyckades med... så då var det sagt.

Kikki sa...

Du är efterlängtad i skogen ska du veta......men JAG tänker INTE drabbas av feber bara så du vet!!!

Ulf sa...

Emmaboda är verkligen en metropol. Jag susade väldigt fort över bron igår i riktning från Stockholm-Mjölby-Vetlanda-Kosta ner mot Karlskrona.
Ingen som satt i samma bil men en silvergrå missil är det...