onsdag 28 mars 2007

Svullo

Obehagliga tendenser.

Åt en prinssesbakelse idag. Tänkte något i stil med "jag är ju för fan gravid, låt mig få äta min gröna älskling utan ångest nu!!!" När tallriken var ren och så även skeden så kom det smygande. Lite lite ångest.

Nu har jag precis smällt i mig massor med middag, och då menar jag stor portion middag. Magen är knökafull nu. Lite lite mer ångest. Vad händer? Prinsessbakelse OCH brakmiddag inom två timmar. Jag som nyss åt normala portioner och inte kände några speciella sug. Jag vet vad som har hänt...

Jag unnar mig. Jag är ju gravid. Bla bla bla skitsnack! Nu är det slut med det. Jag ska äta vettigt och normalt inte bli en stor gravid valross som när barnet är myndig fortfarande "unnar" mig och ser ut att vara höggravid.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe känner igen mig.. Åt som en gris under graviditeten med ursäkten att jag är ju gravid!! +25 kilo blev det & såå jobbiga att bli av med nu.. :/

Babushka sa...

Hmm, so far så käkar jag klart mindre än vad jag brukar göra. Det där med att vara småsuken är bara borta.

Jag kommer se ut som barbamamma i vilket fall....det är bara att gilla läget =/

Anonym sa...

Grattis! oj - oj
När blir jag mormor??Avundsjukan blommar Bammi

Anonym sa...

Halva din släkt har fått sina barn på höstkanten. lycka till. Bammi