onsdag 28 mars 2007

Svett

Jag luktar svett konstant nu för tiden. Lite tjurig blir jag faktiskt. Skyller allt på Öban i lådan. Hade inte rakat armhålorna sedan Thailand, så jag var långt förbi lite tisdags-utväxt...tänkte först att lurvet var boven i svettdramat. Rakade mig i förrgår, men icke att lukten slutar osa. Har lyckats svetta ner båda mina gröna koftor inom loppet av två dagar. Och jag brukar verkligen aldrig svetta ner kläder, skita ner dom svar ja, men aldrig svetta dom till tvättkorgen.

Det där med att kvinnor är skapta för graviditet är helt klart människans största lögn. Ingenting i kroppen fungerar ju som det ska. Hade män blivit pregnanta istället för kvinnor så hade nog människosläktet varit uttdött sedan länge. Gud eller vem det nu är hade på känn redan då att vi kvinnor biter ihop, lite spya och 10kilos övervikt på magen är ju bara så himla mysigt. Hade det varit männen så hade havandeskapspenningen betalats ut under hela graviditeten och föräldrapenningen varit i miljonklassen. Jag ska försöka ansöka om pengar för sveda och verk...

Nä nu ska jag inte vara sån förresten, jag tar tillbaka mina bittra ord. För jag mår faktiskt ganska bra och jag tror eventuellt (utan att lova för mycket) att jag kan hålla mig vaken till 21 som jag lovade Fritz. Nu ska jag lägga mig på sängen, killa på magen och känna hur koolt det är att en bäbis växer där inne.

Inga kommentarer: