tisdag 13 mars 2007

En kaka till?

Man har ju hört att blivande mammor ofta drabbas av cravings. Det är allt från onormala cementlustar till det lite mer normala lakritsfrosseriet. Nu har det kommit till våran lilla familj...
Henke har förvandlats från killen som köper en påse Riesen på lördagarna, till en heeelt annan man. En skengravid man. Det är kakor och choklad dygnet alla timmar. Medan jag äter mindre än tidigare, äter min sambo för två. Det är spännande att kliva upp på morgonen och gissa vilket kakpaket som ligger tomt brevid datorn.

Känner mig lite snuvad på det roliga, jag vill också ha konstiga begär. När man är gravid kan man ju komma undan med vad som helst. Trodde ett tag att det skulle bli rödbetssallad, men tack och lov var suget bara en engångsföreteelse. Vill inte tänka på hur ikea-vågen skulle reagera om jag frossat i rödbetssallad i 9månader.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Haha, jag och Kris sitter här och skrattar åt era tokigheter. tihi tihi.

Kikki sa...

Vänta bara......begären kommer!!!