torsdag 22 mars 2007

Idag ska ätas

Har bjudit hit Sara på grekisk sallad, så ikväll blir det middag. Bidde ingen igår av den enkla anledningen att jag råkade somna. Idag var det någon vidrig soppa med potatis OCH pasta (????) på jobbet. Efterrätten amerikanska minipankakor slank det dock ner en del av, inga bekymmer på efterrättsfronten inte. Lite grekisk sallad ska nog gå ner, speciellt eftersom jag vet vad som kommer efter maten...prinsesstårtebakelser!!!

Det verkar vara lite av min melodi det här med att inte få ner självaste maten, men med lätthet en eller två efterrätter. Men sallad ska nog fungera tänker jag. Känner på mig att jag kommer att böla idag när Sara är här. För hon kommer att försöka övertala mig att inte flytta. Och är det något som får mig att börja gråta för tillfället så är det allvarliga konversationer. Eller ja... när jag tänker efter... samtal i största allmänhet får mig lite lite ur balans.

Huvudvärken som jag dragits med nu i fyra dagar har fått sin förklaring. Tydligen så beror det förmodligen på dåliga HB-värden. Alltså...järnbrist. Ändå äter jag tabletterna som BM tyckte va så onödiga (som allt annat på apoteket). Får väl se vad min nya BM säger när jag ska på inskrivningen, för då ska det tas prover och annat skoj. Ganska kul är det faktiskt att se någon försöka ta ett blodprov på mig.

Jag brukar meddela att jag är relativt svårstucken. Inga bekymmer jag ser en stor åder här får man till svar. Sedan punkteras den ena efter den andra ådern i mina armar, tills jag har blåmärken fulla armarna och sköterskan är både svettig och darrig. Slutar alltid med ett stick på ovansidan av handen, gör liiiite liiiite ondare när nålen gräver omkring. Brukar alltid hoppas att sköterskan ska ha tur och lyckas med det omöjliga för att slippa sista sticket, men hittils i mitt liv har det inte hänt.

Nä nu ska jag diska lite innan Saran dyker upp. Och försöka tuffa till mig så att jag inte bölar hela kvällen.

2 kommentarer:

Kikki sa...

Låt nu inte henne övertala dej......vem ska då jobba i sommar?

Anonym sa...

Hihi du är ju tokig! Hoppas maten smakade... och bakelsen. Fick precis veta att Sara har glömt (!) att jag ska komma och hälsa på och bjudit dit Robert också! Där ser vi vilken prioriteringsordning jag som vän har... Fy fan! Jag hoppas på en plats i erat faschionabla hem om inte ni också glömt mig ;) Hoppas allt är bra med dig, synes snart! Kyss Frida