lördag 17 mars 2007

Mammatendenser

Så här ligger det till egentligen: Jag är en nattuggla som sitter uppe halva nätterna och sover tills solen är på väg ner. Det var innan jag började arbeta på förskola. Då blev det tidigare kvällar och tidigare morgnar, och uppesittartimmarna sparades till helgernas fester. Söndagarna spenderades bakis i sängen. Sedan planterades en alien i magen... Nu är det isäng före 22 varje natt, oavsett veckodag. Helt slut i kroppen. Detta innebär att jag stiger upp samtidigt med alla över 65. Detta märktes extra tydligt i morse när jag (och en upptvingad Henk) promenerade runt härlanda tjärn. Det ska sägas att 65plussarna känns oförskämt pigga nu för tiden.

Jag håller så sakta på att muteras till en hurtig friskusmamma som har städat hela huset, bakat bröd till barnens skolreseinsamling och varit på stavpromenad innan kyrkoklockan slagit nio. Jag är kanske inte riktigt där än, men jag är på god väg.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Hahah jadu.. Det låter ju oerhört trivsamt det där. Vi kan väl passa in det när ert andra barn kommer? Om sisådär två-tre år?