torsdag 15 mars 2007

Nu åkte jag dit.

Och det med råge kan man lugnt säga. Var det tre dagar sedan jag skrev att jag minsan äter mindre än vanligt och att det är Henke som svullar i sig gottis? Idag när jag var på Ica kom det... ett enormt och fullkomligt oemotståndligt sötsug. Roffade åt mig 3-pack skumraketer och ett paket dammsugare. Dammsugarna är till Henkefisen lurade jag mig själv. Sedan blev det ett fiberbröd (duktigt) innan jag passerade disken med prinsessbakelser. Världen stannade. Så sjukligt gott det vore att ta med sig två bakelser hem och bara svulla i sig dom på två sekunder!!! Ge mig Ge mig Ge mig!!!! Fick en liten Gollum i mitt huvud "We wants it...Preciousssssssssss" Jag tyckte på fullaste allvar att tre skumraketer några dammsugare (för dom var ju egentligen till mig) och två prinsessbakelser framstod som bra middag. Som tur va kom jag till min sans. Lämnade bakelserna och bestämde mig för att göra pannkaka med glass och sylt till middag. Otroligt näringsrikt.

Nu ser menyn ut så här:

Förrätt (redan uppäten) - Tre skumraketer
Huvudrätt - Pannkaka med sylt och glass
Efterrätt - Dammsugare antal ovisst i nuläget

1 kommentar:

Charlotte sa...

Jadu, man kommer då undan med VAD SOM HELST när man är gravid. Tänk på att bäbisen tar det du det behöver, så de få nyttigheter du får över, får du inte behålla. Tror du att din kropp klarar sig på marsipan och skum?