tisdag 5 juni 2007

Bil

Det är inte lätt att vara arbeitslås. Jag får alldeles för många timmar över till att ha beslutsångest. Förutom hultsfreds vara eller icke vara är det kommande bilköpet som gnager i mitt huvud. Snåltarmen har slagit till och jag vill helt plötsligt inte punga ut med 100tusen på en biljävel. Tycker gott att 10tusen är lagom.

Där går dock meningarna lite isär hos familjen Jäghagen Sandström. Henk har tydligen något emot att jag ska gasa omkring i en skrothög. Jag tänker på allt roligt man kan göra om man slipper lägga ut 2tusen/månad på avbetalning av ett sunkigt billån. Om vi åker rishög till vardags så har vi ju råd att finlira på semestrarna.

Men så var det ju det där med bilkunnandet... Att en bil ska ha 4däck, en motor och några säten, ja det har jag full koll på. Absolut. Men ungefär där tryter kunskaperna. Hur det kan komma sig att en som är uppvuxen i ett garage kan vara så grön på bilar är ett under. Och på senare år har det börjat kännas en smula bittert.

1 kommentar:

Charlotte sa...

hmm. Kan man inte köpa nåt som kostar nånstans mittemellan? en skrothög tycker jag också verkar knäppt att köpa. Det kostar mer på andra sätt! Och är fult framförallt!