lördag 23 juni 2007

Namn

Visst är Öban bra på måna sätt...men det finns ju även andra namn som är värda en fundering. Här kommer några av mina favoriter.

Leia, Agnes, Saga, Nora, Tuva, Alma, Astrid, Alva, Walter, Dragan, Ebbot, Elliot, Teo, Sebastian, Rasmus, Wilmer.

Egentligen kom jag på många fler, men så har man alltid problemet med att man associerar namnet till någon man ogillar eller att namnet kan leda till fula smeknamn. Rasmus är lite farligt ute där... Vem vill kallas för Rasse? Men jag kan inte låta bli att ha med det på listan iaf för jag hade en kille på förskola en gång som var så jämarns charmig och hette Rasmus. Dragan känns oxå lite mupp eftersom jag och Henk förmodligen kommer att föda ut en riktig "svennebebbe" men det är ju så gulligt! Lilla Dragan...

Det hela slutar väl med att det blir en Öban iaf. Nu ska jag lägga mig i soffan och titta på film, som vanligt när jag har Henkefri helg. Kanske ta mig en chokladbit oxå...eller två.

8 kommentarer:

Elle sa...

Öban e fint... något orginellt men fiiint... hihihi :)

Anonym sa...

Åh vad roligt men svårt det där med namn...!! Jag håller med Elle att Öban är fint, men vad kommer det ifrån? *nyfiken* :) Hoppas allt är bra! Kramar

Cicci sa...

Öban kommer inte direkt från Grekiskan som somliga andra namn. Nä det var Henke som skulle komma på ett namn till fisen i magen och försökte sig på namnet Urban (relativt fult namn ja) men smålänning som han är så blev urban som vi vanliga säger ÖBAN i henkes mun. Skriv gärna om ni kommer på fina namn =)

Anonym sa...

Men hallå. Steffo då? och Janne?

Anonym sa...

Vad sägs om Ebert?

Anonym sa...

Tuva & Teo är jättefina namn (synd ni inte ska ha tvillingar för de va fina ihop) ;) Sen gillar jag namnet Tea också, mycket tjusigt!! Om ni vill följa "trenden" så har jag hört att Emma och Hugo är så kallade "inne-namn"... Hrm, fina men kanske lite för vanligt? Det där kommer ni nog komma på, det är så spännande att läsa din blogg om Öban! p.s tack för förklaringen:) Kram

Anonym sa...

Jag tycker teo var väldigt fint

Anonym sa...

Din morfarsmor hette Alma Elisabeth och morfarsfar hette Erik Alfred. Mormorsfar Nils Leontsius morfarsmor Femia. Något av intresse, undrar mormor?