lördag 9 juni 2007

Enstöringen

Knepig man är egentligen som väljer att vara hemma helt själv (med Öban) en lördag istället för att följa med en massa trevligt folk till bästaste Balles sommarställe. Men det har varit så skönt. Visst jag går ju omkring och släpar här hemma själv mest hela dagarna, men det är skillnad. Då lagar jag mat, bakar, diskar och tvättar som värsta hemmafrun bara för att känna mig lite produktiv medan alla andra arbetar och står i. Nu har jag ju helg... helt för mig själv. Har ätit hämtmat en sallad som var äcklig, druckit äppeldryck med ciderkaraktär, ätit godis och tittat på film. Allt detta har utspelat sig i våran helt nya soffa i vårat helt nya hem. Det är så skönt att äntligen ha det lite lugnt och skönt.

Nu när det är läge att sova är såklart Öban igång för fulla muggar. Kunde knappt koncetrera mig på fimen när han stuffade omkring, så mysigt. Nu är det bara några timmars sömn framför mig sedan kommer Henk hem igen. Det är skönt när han är borta lite, men nu saknar jag honom massor så nu får han gärna komma hem. En sådan tur jag har med världens tuffaste bebbe i magen som jag redan älskar som en knas och dessutom världens kap till karl... fin är han.


Inga kommentarer: