måndag 11 juni 2007

En liten tripp

"Varför ska vi dit mamma? Jag kan lova att det inte är nåt roligt i Mitteborg!" - en liten pojke till sin mamma på tåget mellan Skövde och Göteborg.

Jag har dock stora planer på att ha roligt i Göteborg. Ska hänga lite med Frida och Sara innan Sara åker till Rom och gifter sig och Frida förvandlas till karriärmonster. Det är ju förändringarnas tid 2007, det har konstaterats mer än en gång. Så det gäller ju att umgås så mycket man bara kan med sina vänner innan livet kommer emellan, familj och karriär och sånt, det vet man ju hur det är.

Nä jag är faktiskt inte alls speciellt orolig över att tappa min vänner, men lite spännande är det med alla förändringar. Man undrar ju lite när våran generation ska lugna ner sig, förvirrade och sökande själar. Skulle egentligen bara skriva att jag & Öban nu beger oss mot Göteborg för några dagars fönstershopping och skönt umgänge, så blev det filosofiflum istället. Jag är lite om mig och kring mig ibland.

Henk drar på festival, sista festivalåret som ansvarslöst fyllo innan Öban kommer till världen. Hade gärna hakat på om det inte vore för tältbiten... men sånt är livet som prego. Hela familjen är tillbaka på söndag kväll. Auf viedersehen.



Tre knasiga flickor...

Inga kommentarer: