lördag 4 augusti 2007

60

Om 60 dagar kanske jag är i full gång med att krysta fram en bebbe... troligtvis inte för det är nog så mysigt i min mage så Öban kanske stannar en extra vecka eller två... men tänk om! Det är ju helt sjukt. Nu är det verkligen dags att börja plugga på det här med andning, massage och droger. Jag är rätt så säker på att jag vill föda så odrogad som möjligt, gärna med bara massage och lustgas om jag tyar med. Fast sedan så ligger man väl där, ser döden i vitögat och vrålar efter det starkaste dom har. Det är inte det att jag tycker att det är extra duktigt att föda utan bedövning, men när man läser på om de olika smärtlindringarna så har alla någon skum bieffekt såklart. Tycker inte riktigt om tanken på att man ska bli helt bedövad i fettan... minns med fasa hur det kändes att bli bedövad hos tandläkaren, det är inget jag önskar mitt kön. Hur som haver är känns det bra att ha någorlunda koll på saker och ting innan det är dags.

Med lite tur har jag 60 dagar innan våra kunskaper sätts på prov... Gaaaaaaaaaah bara 60 dagar!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

aj

Anonym sa...

Jag valde epidural vid min förlossning och jag är väldigt glad för det. Särskilt efter själva "pluppet" när barnmorskan stod och grejade med nål och tråd och saxar och diverse instrument och jag bara kunde konstatera att det inte kändes ett dugg. Det var en härlig känsla!

Kikki sa...

60n dagar kan gå otroligt fort.......men oxå otroligt sakta......