onsdag 8 augusti 2007

Lillfisen

Allt det man själv inte vet hur det ska gå till, det fixar Öban. Så himlans duktig våran lillfis. Har varit hos barnmorskan idag och kollat upp läget med pyret. Å den lille krabaten ligger redan i startpossition, numera är Öban nästan helt fixerad... inte dålig framförhållning där inte. Så jämarns duktig, har redan full koll på var utgången är.

Allts var som det skulle, förutom mitt lite låga blodvärde och att jag har så ont i ryggen. Ska få komma till en läkare nästa tisdag, vad nu han kan åstadkomma för underverk...

Nu ska jag googla lite på bebbegrejjor till Öbans rum, vi behöver mysbelysning. Och så har jag på känn att höstens nyheter har börjat dyka upp...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, då är yhan redo att klämmas ut!

Anonym sa...

Nu gäller det bara för mor att slappna av, reeeeelax ända in i det sista...andas in djupt, håll andas ut och slappna av! Fokusera på att ju mer du slappnar av ju lättare blir det för Öban att krypa ut! Mormor är redo!!!!!

Anonym sa...

Och glöm för allt i världen inte att flåsa som en hund! Det är det som är hemligheten bakom att inte spricka upp till analen. hahaha

Anonym sa...

�� kan t�nka mig hur m�nga olika k�nslor du upplever just nuuu Cicci!! vad allt kommer bli/�r l�skigt, sp�nnande, kul, konstigt, underbart, (ont?) sk�nt, h�rligt,mysigt osv osv... (?) shiit vilken upplevelse att f� barn! Nu n�r jag sitter och t�nker p� det s� �r det helt "vansinnigt m�rkligt" att en M�NNISKA liksom blir till p� det s�ttet som det blir....
Det �r verkligen sp�nnande att l�sa din blogg och allt som h�nder med/runt omkring dig!
�� det �r s� m�nga som har bebisar i magen nu, eller precis f�tt/ska ha! Jag vill ox� Men m�ste kanske f�rst hitta ngn l�mplig far till mitt barn ocks� f�rst�s... :) Alla har ju inte s�n tur som duuu;) Kramar massor fr�n Emmi