onsdag 22 augusti 2007

Mvc

Sitter här och tittar ner på en viss liten lapp. Förlossningsplan. Inte utan att det känns nära nu. Till nästa besök ska jag ha skrivit ner hur jag känner och vill ha under förlossningen. Hittills vet jag tre saker jag vill... Ha tillgång till en saccosäck, få bada i varmt skönt bad hur länge jag vill och att det ska vara dämpad belysning. Det där sista om dämpad belysning läste jag alldeles nyss om, det ska vara bra för bebben.

I övrigt vet jag inte alls vad jag vill. Det låter ju bra att klara sig på lustgas och andning, men fy fanken säger jag bara. På föräldragruppen sist fick vi se hur det verkligen går till när bebbe ska ut. Trångt. Trångt. Trångt. Ska läsa in mig lite på ryggmärdsbedövning, eller Epidural som det heter... enligt barnmorskan är det väldigt bra om det ges i tid och tar som det ska. Sedan har jag fått för mig att jag ska hyra en TENS som man kan ha med sig till förlossningen, den ska också vara bra för de som får till tekniken.

Annars såg allt bra ut på undersökningen idag.
Symfus mått:33
Öbans puls:136
Mamis blodtryck: 115/75
Järnvärde: 120
Ökad vikt hittils: 13 stadiga kg
Öban ligger som innan någonstans mellan ruckbar och fixerad. Mami är imponerad!

2 kommentarer:

Kikki sa...

Epidural är underbart!

Anonym sa...

Du Cissi....TENS, du får förklara mer för oss som är intresserade om allt som handlar om graviditet och förlossning....visst är det någon slags person som ska vara med och stötta under förlossningen??