söndag 19 augusti 2007

Så var det snart måndag igen

My god vad helgen gick fort! Fredagen blev superfin på alla sätt, supergod Thaimat som fick mig att lägta tillbaka till värmen och en alltid lika underhållande Homer som efterrätt. På lördagen drogs det till Kalmar för en fika med Balle... som är lite uppjagad över det faktum att Öban nu börjar höra skillnad på olika människors röster. Hon är ju ganska mån om att bli favoriten i pyrets liv. Så vi satt på fik och pladdrade som fan, högt och ljudligt i vanlig ordning... helt plötsligt inser vi att fiket har tömts på övriga gäster. Knepigt.

Balle som var sugen på fest och skulle få besök övertalade Henk att komma in till Kalmar och dricka sprit. Först en sväng förbi Ica Maxi för att skämma ut oss fullständigt såklart. Balle övade lite partytrick mellan frysdiskarna, medan jag filmade ödet. Det åktes "rullband" gicks i "trappor" och åktes "hiss" mitt bland allt folk som skulle ta sig en påse pommes, eller lite fryst lax. Hahahaha ja för er som inte fattar var det iaf väldigt fult och alltså - väldigt roligt!

Eftersom Kris Xbox tragiskt gick och dog knall och fall så blev i utan både GuitarHero och någon vettig musikanläggning... vilket fick ersättas av en skön mix av särdeles skumma radiomixkanaler. Detta sköljdes ner med Rabarbara... kvällens drink. Underbart god - iaf den alkoholfria varianten. En mycket trevlig afton måste jag säga. Dessutom fick Öban två Otrrrrroligt grymma Metalnappar införskaffade på värdens största (eller ljuger jag nu?????) Metalfestival. Kool som satan kommer Öban att bli med dom hängandes i mungipan.

När Balle med sällskap drog iväg på dans till poporkester så tackade gamlingarna för sig och for hem. Blev en sen kväll och då alltså en mycket lång sovmorgon. Såsade på hemma fram till den förjävligt pinsamma KFF matchen. Sedan har vi städat en massa här hemma...och nu helt plötsligt är det natt.

En lång lång utläggning om hela helgen. Onödigt kanske men nu är ju bokstäverna på plats så skit samma. Nu ska jag googla på tunga + svamp och läsa mig till om det kan vara det som svider så på min tunga. Bläääääää....

Inga kommentarer: