lördag 4 augusti 2007

Hrm...

Pratade med min Fritz idag om min ryggvärk, pratade även om foglossning som jag säger mig inte ha drabbats av ännu tack och lov. Sedan läser jag detta: "När bäckenlederna mjukas upp blir bäckenet mer rörligt och ostadigt. Ofta får du värk i korsryggen, ner i skinkorna eller från blygdbenet mot ljumskarna." Jag hade inte kunnat sammanfatta mina ryggsmärtor bättre själv... Jag trodde att foglossning skulle göra ont i andra trakter än ryggen, typ där bebben ska komma ut ungefär. Nu känner jag mig lite dåligt påläst. Stod också "Har du ett jobb med tunga lyft eller har haft ryggbesvär tidigare i livet är risken större." "Andra symtom är:
svårt att gå fort
klarar inte av att ta långa kliv
får ont av att gå i trappor
svårt att vända sig i sängen
svårt att komma igång när du suttit en stund"

Känns som om jag kan diagnostisera mig själv faktiskt prickade ju ändå in samtliga symtom...ska fråga BM på onsdag vad jag ska göra åt saken. Damn... jag är en mami med foglossning, låter ju extremt osexigt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oh nej!! ja det var ju verkligen precis varenda liten grej som du radade upp idag!! Till och med att du har svårt att vända dig i sängen var ju med... Jaja men det blir nog finemang ändå, vem vet kanske måste du ta det lite extra lugnt och vila mer - och så kanske folk måste tycka lite extra synd om dig... Hehe, jag har flera förslag på hur du kan använda detta till din fördel.. // Fritzet