onsdag 15 augusti 2007

Ananaspaj

Gick till affären för att köpa ingredienser till en Ananaspaj. Uffade mig omkring och hamnade tillslut framför tidningarna. Man kanske skulle ta och köpa sig nåt att läsa som inte handlar om förlossning eller mjölkstockning slog det mig. Men hur mycket jag än försökte så lockades jag inte av någon tidning... inte bryr jag mig om hur andra kvinnor vill ha det i sängen, eller vilka som är höstens modefärger (det vet ju alla redan att det är lila och senapsgult eller hur balle?) eller att Victoria Beckham får sina kompisar att banta. Jag gick alltså hem utan tidning.

Väl hemma mitt uppe i pajbaket slog det ner som en bomb... jag har förändrats nu. Jag har lixom blivit lite mindre Cicci och lite mera mamma helt plötsligt. Tester av febertermometrar och spälsängar fångar genast min nyfikenhet, medan skvaller om kändisars celluliter får mig att sucka skrämmande likt min egen mamma. Det är väl säkert helt naturligt att man förändras lite när man får bebbe, hela livet blir ju lite uppochner... Men jag vill ju faktiskt fortfarande vara jag. Inte vill jag bli en av de där som bara pratar bebis, snor och bajs. Lite snuskskvaller, fylla och fnitter vill jag faktiskt ha kvar. Öban vill ju ha en tuff mamma som är lite om sig och kring sig, inte en uttråkad gråmus som bara tänker på storkok och blir i gasen av senaste numret av Tara.

Nu måste jag kila till köket innan pajen förkolnas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå vad gott och ovanligt det lät med ananaspaj, det har jag aldrig ätit!! (En parantes, Fråga folk i din omgivning vad ananas heter på engelska, (?) lovar dig att 80 % kommer säga fel.... :) Kramis

Anonym sa...

lila och senapsgult, I am prud of you! OCh glöm inte att svart är det nya svarta igen (istället för brunt). Jodå. Jag ska nog få dig på fötter igen. Vi kan gå igenom min skosamling när du kommer och hälsar på. Diskutera vilka klackar som känns mest rätt i höst, vilken typ av svart som passar bäst till jeans och så vidare och så vidare. (Emelie... pineaple??)

Cicci sa...

Emmi...hahahah Henke sa när vi var i Thailand " ananas är ju nästan samma på engeska...äinänäis..." Jag dog såklart av skratt när jag fattade att han inte skämtade. Men är det alltså fler som inte har mer vett än så???

Balle...ha med i beräkningen att mina fötter är extremt schvullna och enbart kan klä sig i flippflopps, men så är det ju alltid lika rätt och inne hahahaha

Anonym sa...

Nu e d du som går ner å köper en tidning å läser om Posh´s senapsgula jeans, skitcoolt!