onsdag 22 augusti 2007

Recept på hemmagjord bomb någon?

Har precis varit på försäkringskassan igen. Öppettid onsdag mellan 9.30-12 då en person tar emot alla Emmabodas förvirrade tanter och farbröder som ska söka bostadsbidrag. Det går inte tokfort att få hjälp om man säger så... Inte heller är hjälpen väntan värd.

"ja det var ju väldigt länge sedan du skickade in...hmm... ja....hm...jag skriver här att föräkringskassan ska kontakta dig snarast då....hmm....hmmm...ja...."

Jag trodde att jag var på försäkringskassan..???? Men nejnejnej där var jag minsan ute och cyklade. Sverige är ju ett modern land - här mailar vi. Det här med direktkontakt och raka besked sysslar vi inte med på kontoren, vi har nedskärningar så istället mailar vi någon annan jöns... så kan ju den människan kontakta dig någon gång framöver så slipper jag bra mig just nu för jag har korridoren full av andra som också vill att jag mailar om att vi ska höra av oss någon gång.

Grrrrrrrrrrrr!!!! Så nu sitter jag här och väntar på ett telefonsamtal. Om jag inte hör något idag så har jag stora planer på att tillverka en gigantisk bomb och spränga hela fuckingjävlaförsäkringskassan i luften. Det är inte som att folk kommer att få sämre service direkt.

Hur vore det om samtliga på försäkringskassan ägnar sig åt att hjälpa folk istället för att lägga allt krut på att sätta dit fuskare....???

1 kommentar:

Anonym sa...

thihithihi...ursäkta, men lite rolig e du allt, förstår ditt problem, fixa du en bomb...